//
you're reading...
Sektörel

İLETİŞİM VE AKTÜERLER

21. yüzyıl iletişimin evrildiği bir yüzyıl. Sosyal medyanın kullanımı, toplantılar, etkinlikler vb. Siyasi partiler, prestjli markalar, sivil toplum kuruluşları, şirketler bu iletişim çılgınlığının bir yerinde mutlak yer almak için çabalıyorlar. Aktüerler… Artık şu açıktır sadece teknik bilginin kuvvetli olması bir aktüeri daha iyi aktüer maalesef yapamıyor. Pazarlama ve iletişim becerilerini geliştiren aktüerler, yalnızca teknik bilgisinde mükemmel olanlara göre belirgin bir avantaj sağlamaktadırlar ve bu durum önümüzdeki yıllarda daha da öne çıkacaktır.

Aktüerya üzerine çalışan profesyoneller bugünlerde kendilerini ifade etme, anlaşılma probleminden mustaripler. Günümüz aktüerya dünyasında işverenlerin aktüerler hakkında -ne yazık ki yaptığı işi tam anlamasa da- zihinlerinde bir düşünce var. Aktüerler bu imaja uysa da uymasa da bu durumdan ne yazık ki etkileniyorlar. SOA, aktüerya alanındaki işverenlerin aktüerya hakkında gerçekten ne düşündüğünü bulabilmek adına bazı piyasa araştırmaları yaptı. Peki araştırma sonucu neyi gösteriyor? Tüm profesyonellerin kolayca anlayabileceği, akla yatkın çözümler geliştirebilen, hem sayısal becerisi hem de sektör bilgisi olan az sayıda aktüerin olduğu ortaya çıkmıştır. Peki, bu gerçekten aktüerlerin algılanmak istediği bir durum mudur?

Birçok şirket yöneticisi, çalıştırdıkları ürün geliştirmeden sorumlu aktüerlerin teknik olarak yeterli olduklarını belirtmenin yanında iletişim becerilerinin yeterli düzeyde olmamasından kaynaklı olarak bilgilerinin ve fikirlerinin yalnızca toplantı masasında kaldığını ve bu durumun hayal kırıklığı yarattığını belirtmektedir. Ne yazık ki aktüerler çoğu zaman iyi iletişimciler olarak bilinmemektedir ancak yapılan araştırmaya göre işverenler ve yöneticiler aktüerlerden iyi bir iletişim kurmasını da zaten beklemiyorlar. Bu durum, içinde bulunduğumuz bu meslek için ne kadar iyidir?

Sigortacılık alanında “pazarlama” da rol almak için aktüerler belki de en iyi seçenektir ve ürün geliştirme aktüeri bu göreve uygun olabilecek en doğru kişidir. Peki pazarlama alanında çalışabilmek için hangi becerileri güçlendirmemiz gereklidir? Aşağıdaki tablo ürün aktüeri ile pazarlama aktüeri arasındaki ayrımı daha iyi özetlemektedir.

Gerekli beceriler;

Ürün Aktüeri: Teknik aktüerya becerileri, mevzuat bilgisi, fiyatlama bilgisi, varsayım geliştirebilme, ürün bilgisi, soyut düşünebilme, yaratıcı problem çözebilme.

Pazarlama Aktüeri: Ürün aktüerinin tüm becerilerine ek olarak, güçlü iletişim becerisi, pazarlama anlayışı, finansal analiz bilgisi, müşteri ağı, kanal yönetimi bilgisi.

Vince Lombardi’nin de dediği gibi;

“Çok çalışmayla değil ancak ve ancak doğru çalışmayla mükemmeli yakalarsın.”

Yazar: StorMind

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

İletişim

E-Posta: aktuerdunyasi@gmail.com
Twitter: aktuerdunyasi
Web: www.aktuerdunyasi.com

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 977 takipçiye katılın

Blog İstatistikleri

  • 81.106 tıklama
Follow Aktüer Dünyası on WordPress.com
%d blogcu bunu beğendi: