//
you're reading...
Sektörel

Wake Up, Neo…

Hazırlığı başaramazsan, başarısızlığa hazırlanabilirsin…

Trafik sigortalarındaki tavan prim uygulamasının getirilme olasılığı ile tüm gözler yeniden sigorta sektörüne yöneldi. Sektör yazılı ve görsel basında trafik sigortaları sayesinde görmediği ilgiyi son iki yıldır görmeye başladı.

2016 yılsonu gelir tablolarına göz attığımızda trafik sigortalarındaki zararın devam ettiğini görüyoruz.

Şimdi tavan prim uygulaması gerçekleşir ise ortalama prim seviyesinin gerileyeceği bir gerçektir, yani net hasar prim oranı yükselecektir. Fırtına geliyor…

Usta Kaptanlar, fırtınada ne yapması gerektiğinin eğitimini, yola çıkmadan önce aldıysa bu krizi fırsata bile dönüştürebilir.

Basit düşünürsek şirketlerin zararı düşürmek için hemen hamle yapabileceği iki kalem bulunmaktadır bunlardan ilki şirket giderlerini düşürmek diğeri ise uyguladıkları komisyonu düşürmektir.

Yeni doğan bazı şirketler için ise durum çok daha kritik…

Şimdi bu giriş neden yapıldı? Üretime devam edecek şirketlerden dijital sigortaya kayanlar olabilir mi merak ediyoruz. Son yıllarda şirketlerin verdiği demeç ve bu alanda gerçekleştirilen yatırımlardan kuvvetli bir ihtimal olarak bir köşede durmaktadır.

Gelelim Ülkemizde internet yaygınlığı ve kullanımına. TÜİK, “Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması”na göre Türkiye genelinde İnternet erişim imkanına sahip hanelerin oranı 2016 yılı Nisan ayında %76’dır. Evden internet erişimi olmayan hanelerin %59’u bağlanmama nedeni olarak internet kullanımına ihtiyaç duymadıklarını, %29’u interneti, iş, okul, internet kafe gibi başka yerlerde kullandıklarını belirtmiştir.

Son 3 ay içerisinde internet kullanan bireylerden interneti hemen her gün veya haftada en az bir defa kullanan bireylerin oluşturduğu düzenli internet kullanıcı oranı 2016 yılının ilk üç ayında %95’tir. Evde hiçbir internet erişimi olmayan hane oranı %23’tür.

Ülkemizde, ayda ortalama 1 milyon akıllı telefon satıldığını ve bu telefonların birçoğunda internet paketi olduğunu da hesap edersek internet kullanımının ülkemizde oldukça yaygın olduğunu söyleyebiliriz.

Kişilerin, mekan (bankaya, acenteye gitmeden) ve zaman (çalışma saatleri dışında) serbestliği ile özgür işlem yapma güçleri bulunmaktadır.

Elbette yurtdışında dijital sigorta ne durumdadır diye sorabilirsiniz. Gelelim yurtdışı kullanım bilgilerine.

Örneğin Birleşik Krallık’ta internet üzerinden oto sigortaları için poliçe alımı toplam prim üretiminin %20’sini oluşturmaktadır (“Digital distribution in Insurance: a quiet revolution”, Sigma, 2014).

PwC’nin yapmış olduğu “Insurance 2020: The digital prize – Taking customer connection to a new level” araştırmasında ankete katılanların %71’inin sigorta aşamasında dijital platformları bir şekilde kullandığı görülmüştür (fiyat almak, içerik karşılaştırmak vb). %26’sı ise poliçelerini dijital yol ile aldıklarını belirtmiştir. %8’i şirketlerin uygulamalarını indirmek konusunda istekli oldukları görülmektedir.

Sonuçlar ortada kısa ya da orta vadede sigorta sektörünü geleneksel yaklaşıma alternatif olabilecek yeni mecraların beklediğini söyleyebiliriz.

Unutma ey talip, günü kurtarıyorsan, geleceği berbat ediyorsundur… Daha önce yaptığın gibi…

Wake up, Neo…

  

Yazar: MockingActuaries

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum bırakın

İletişim

E-Posta: aktuerdunyasi@gmail.com
Twitter: aktuerdunyasi
Web: www.aktuerdunyasi.com

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 1.108 aboneye katılın

Blog İstatistikleri

  • 131.558 tıklama
Follow Aktüer Dünyası on WordPress.com